
Kontantkort hos Vimla?
Vimla erbjuder inte kontantkort, däremot erbjuder vi vanliga abonnemang helt utan bindnings- eller uppsägningstid så precis som med ett kontantkort kan du avbryta din prenumeration när du vill.
Psst. du vet väl att du även kan pausa ditt abonnemang om du inte ska använda det på ett tag.

Vad innebär det i praktiken?
Ditt abonnemang kommer förnyas automatiskt den första varje månad, och du betalar för varje påbörjad månad. Du behöver alltså inte ladda på ditt abonnemang själv utan det sköts helt automatiskt. Vill du inte förnya din prenumeration kan du innan månadsskiftet enkelt logga in på Mitt Vimla och antingen pausa eller avsluta ditt abonnemang.

Är jag låst till ett och samma abonnemang?
Nej, du kan upp- och nedgradera lite som du vill från månad till månad direkt i Vimla-appen. Uppgraderingar sker direkt och nedgraderingar sker vid kommande månadsskifte. Så om du har som vana att ladda på ditt kontantkort olika mycket varje månad kan du göra precis samma sak även hos oss.
Hur flyttar jag mitt kontantkortsnummer till Vimla?
Om du har ett kontantkort och vill göra en nummerflytt till Vimla behöver du registrera det på ditt personnummer hos din nuvarande operatör innan du gör din beställning.
Alternativ 1: Skicka ett SMS med texten ”REG” mellanslag PERSONNUMMER till 222 (tex ”REG 1122334455”) från kontantkortet du vill registrera. Ditt kontantkort registreras då direkt.
Ett par dagar senare får du hem ett brev från Telenor med en kod, men det kan du slänga då det endast behövs för att registrera dig för betaltjänster hos Telenor.
Alternativ 2: Ring till Telenors kundservice på 020-222 222
Alternativ 3: Logga in på https://www.telenor.se/mitt-telenor/ och registrera kontantkortet.
Alternativ 4: Besök en Telenorbutik och ta med dig kontantkortet samt legitimation.
Alternativ 1: Gå in på https://www.comviq.se/registrera-kontantkort och följ stegen
Alternativ 2: Gå in på comviq.se – Logga in på ditt konto och klicka Registrera
Alternativ 1: På telia.se – Gå in på https://www.telia.se/privat/ladda/refill/registrera-refill och följ instruktionerna
Alternativ 2: Per telefon – Ring 454 och följ instruktionerna
Alternativ 3: Ring till Telias kundservice på 90 200
Alternativ 1: Via halebop.se – Gå in på halebop.se/mitt-halebop. När du är inloggad går du till fliken Abonnemang och sedan trycker du på kugghjulet till höger om Lägg till kontantkort.
Alternativ 2: Per telefon –Ring till 148 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva den 20 siffriga koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.
Alternativ 1: Via SMS – SMS:a KONTANT till 72000 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer då få en länk till registreringen som svar.
Alternativ 2: På Mitt 3 – Logga in på tre.se/mitt3/privat/logga-in/
Alternativ 3: Kontakta 3 Kundservice på 0771-735 300
Alternativ 1: På lycamobile.se
Gå in på https://www.lycamobile.se/sv/user-registration/ och registrera kontantkort.
Alternativ 2: Ring *105# från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva PUK-koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.
Har du redan gjort en beställning och fått din nummerflytt nekad?
Inga, problem!
Du kan registrera ditt kontantkort i efterhand enligt ovan och sedan göra ett nytt försök med din nummerflytt helt själv här nedan.